Húsvéti Üdvözlet

„Mindenki téged keres.” (Mk 1,38)

A szavak ereje: |dq|Talpra magyar...|dq|da
Hamvazkodás a Szent Orsolya Templomban

Felvidék határtalanul - 3. nap

Harmadik napunkat töltöttük a felvidéken, amikor idegenvezetőink Késmárkra kalauzoltak minket. Az új evangélikus templomban meglátogattuk és megkoszorúztuk gróf Thököly Imre, kuruc hadvezér, egykori erdélyi fejedelem sírhelyét. Az új után az evangélikus fatemplomba sétáltunk. Különlegessége, hogy az 1700-as évek elején épült vasszögek felhasználása nélkül és, hogy később az evangélikus gimnázium is e falak között működött.

A helyi látnivalók közül természetesen a késmárki Thököly-vár sem maradhatott ki. Utunk Rozsnyóra a Fábry Zoltán Iskolába vezetett, ahol egy barátságos labdarúgó mérkőzésen 7:7-es igazságos döntetlent játszottunk. A helyi csapat ellen vívott izgalmas meccs után Iglóra utaztunk. Itt a Steidl Imre által újratervezett Szűz Mária Mennybemenetele templomtól egészen a Helytörténeti Múzeumig sétáltunk. A nap során egy különleges élményben lehetett részünk a helyi harang – Konrád mester emlékműve - megkongatásával. Története szerint a látogatók halkan megsúghatják kívánságukat és a harang megkongatásával a mennyországba repíthetik azt. Ezt követően tovább utaztunk a felvidék egyik legszebb természeti látványosságához a Szlovák Paradicsomba. Frissítő természetjárásra indultunk a Hernád folyó mentén. A túrát követően Lőcsére utaztunk melynek belvárosa az UNESCO világörökség listáján is szerepel. Felkerestük a történelmi Magyarország talán legszebb templomát a Szent Jakab templomot, valamint a városházát és a Thurzó-házat. Kimerítő túráink után visszautaztunk szállásunkra egy jóleső vacsorára, majd némi szellemi agytornával búcsúztattuk a napot.