„Mindenki téged keres.” (Mk 1,38)

A szavak ereje: Talpra magyar...

Felvidék határtalanul - 2. nap

Második nap, reggelink elfogyasztása után Poprádra indultunk. Belvárosi sétánkat követően betértünk a Tátra Múzeumba. A gyűjtemény megtekintése után - egy kis kitérőre - Zdiar települést vettük célba. Innen egy más szemszögből csodálhattuk meg a Tátra jellegzetes csúcsait. Ezek után különleges élményben lehetett részünk, mely a Vöröskolostornál kezdődött. E kolostor épületei ugyan részben helyre vannak állítva, de ebédlőjében 1520-ból való freskókat is láthattunk. Ezután a környék egyik legkedveltebb idegenforgalmi látványossága várt ránk: tutajozás a Dunajec vadvizein. 11 km-en keresztül sodródtunk a fenyvesek és sziklaszirtek között az alattunk olykor 20 centiméter, olykor 12 méter mély vízen.

A kikötőből busszal indultunk tovább a 200 méter magas hegytetőn álló Lublói várhoz. Körbenézhettünk a középkorból itt maradt romok között. Az épen maradt falak sörfőzdét és királyi ereklyék másolatait rejtették. A második nap utolsó állomása és egyben megkoronázása a Csorba tó volt, ahol gyalogos túrára indultunk és gyönyörködhettünk a Magas-Tátra különleges növény- és állatvilágában. Ezt követően visszaindultunk szálláshelyünkre, Tátralomnicra.