„Mindenki téged keres.” (Mk 1,38)

Merjetek álmodni, higgyetek magatokban - Orsolyás Ballagás
A szavak ereje: Talpra magyar...

Felvidék határtalanul - 1. nap

2018. május 5-e és 8-a között a Határtalanul pályázat keretében iskolánk 7. évfolyamos diákjai szlovákiai kirándulásban vehettek részt. 80 diák és 8 kísérő tanár indult felfedező útra szombat reggel Sopronból, hogy megismerjék a felvidék tájait és kultúráját. A kisalföldi régiót elhagyva dimbes-dombos tájakon vitt utunk északra, a felvidéki bányászvárosok felé. Két idegenvezetőnk Ottó és Zsuzsa segítségével bepillantást nyerhettünk a négy nap alatt Selmecbányától Kassáig a felvidéki műemlékek, várak, múzeumok és a páratlan természeti értékek világába.

Szombaton reggel Sopronból indultunk két busszal első állomásunk Pozsony felé, ahol csapatunk egyik idegenvezetője, Ottó csatlakozott hozzánk. A felújítás alatt lévő autópályán haladva alig vártuk, hogy megérkezzünk Selmecbányára, Sopron egyik testvérvárosába, ahol másik idegenvezetőnk, Zsuzsa már várt minket. Rövid városnézésünk során mindketten érdekes történetekkel töltötték meg perceinket miközben a Szentháromság szobortól a világ első bányászati akadémiájáig sétáltunk. Megtudtuk, hogy a városban a toronyórán nem a percmutató a nagyobb, mert az elöljárók úgy gondolták, hogy a perc nem fontosabb az óránál, ezért a mutató se legyen hangsúlyosabb. Sajnos az idő múlását nem lehetett megállítani, pedig jó lett volna még egy kicsit elidőzni a Kálvária és a Leányvár környékén. Délután tovább utaztunk Besztercebányára, ahol a Thurzó-házat, a Beniczky-házat és a Mátyás-házat érintettük a városnéző sétánk során. A főtérről elénk táruló látkép felejthetetlen volt. Innen Tátralomnicra vitt utunk, ahol a szállást elfoglalva csodálhattuk a Magas-tátra hegycsúcsait. Amint mögötte a nap, vele együtt mi is nyugovóra tértünk.