„Teremjétek hát a bűnbánat méltó gyümölcsét.” (Lk 3,8)

Megérkezett a Betlehemi Békeláng
Hűség napi rendhagyó óra
Adventi kirándulás
I. Adventi gyertyagyújtás
Egy rendhagyó irodalomóra Sopronban
Nemzeti múlt és parlamentarizmus

Hűség a tanári hivatáshoz

Évzáráskor Szent Gellért-díj, évnyitáskor pedagógus szolgálati érem – Stippingerné Frits Gabriella, intézményünk matematika–fizika szakos középiskolai tanárának munkásságát két rangos díjjal ismerték el. A katolikus intézmények júniusi Te Deumán Győrben dr. Veres András megyéspüspök nyújtotta át az elismerést, míg a tanévnyitó ünnepségen Barcza Attila, Sopron és térsége országgyűlési képviselője – dr. Pintér Sándor belügyminiszter képviseletében – pedagógus szolgálati éremmel köszönte meg a tanárnő évtizedeken át tartó áldozatos munkáját.

– Nagyon nagy örömet szerzett a két kitüntetés, amellyel hivatalosan ismerték el a negyvenéves pedagógus pályafutásomat – mesélte Stippingerné Frits Gabriella tanárnő. – De a legnagyobb öröm, amikor volt osztályfőnökként vagy szaktanárként azt tapasztalom – mint ahogyan nemrég egy 15 éves érettségi találkozón történt –, hogy egykori diákjaim a helyükön vannak, megtalálták az útjukat, hivatásukat.

Gabi néni Sopron szülötteként a Széchenyi István Gimnázium matematika tagozatán olyan példaképektől nyert indíttatást a pedagóguspályára, mint Szakál Péter matematika- vagy Légrádi Imre fizikatanár. Az ELTE-n szerezte meg matematika–fizika szakos tanári diplomáját, majd az egykori Kempelen Farkas Gépipari Technikumban kezdett el tanítani. Annak megszűnése után, 1996-ban került a Szent Orsolya Gimnáziumba. – Kezdő tanárként két intézmény, a GT és a Lippai közül választhattam, annak ellenére választottam az előzőt, hogy ott kínáltak kevesebb fizetést (persze ez jelentette a nagyobb szakmai kihívást, hiszen ez egy műszaki iskola volt), havi 3000 forinttal indítottam a tanári pályámat – emlékezett.

– A mai fiatalok már másképp látják, más lehetőségekkel szembesülnek, az én korosztályom igyekezett kitartani a munkahelyén és a hivatásában – mondta a tanárnő. – Most pedig, pályám lezárásaként, nyugdíjasként úgy jöhetek be tanítani, mintha csak a hobbim lenne. A sok évtized alatt a gyerekeket figyelve igyekeztem megérteni, hogy ők mit nem értenek meg a két nehéz, megértésen alapuló tantárgyamból, és próbáltam azt még jobban vagy másként elmagyarázni. Sokan a gyerekek közül nem hiszik el, hogy a megértéshez, elsajátításhoz nagyon sok gyakorlás szükséges. Talán annyiban változtak meg pályám során a gyerekek, hogy nagyon sokféle inger éri őket, és középiskolásként nehezebben köteleződnek el egy-egy tantárgy mellett…

Stippingerné Frits Gabriella tanárnő fájlalja, hogy a Nat 2020-as átalakítása óta nagygimnáziumban a természettudományos tárgyak aránya, óraszáma csökkent, ez gondot okozhat a tanulmányaik során a felsőoktatásba bejutott fiataloknak.

– Sajnos egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány tanítványomat indítottam el a szaktárgyaimból a pedagóguspályán – mosolygott a tanárnő. – De mérnök, informatikus, orvos sok lett közülük, és öröm számomra, ha megvan a visszajelzés, hogy a matematika és fizika fakultációkon tanultakra az egyetemeken is tudnak támaszkodni.

Pedagógus szolgálati érem átadása

Gabi néni az idei tanév után úgy tervezi, hogy lezárja tanári pályafutását. Mivel a témából nem szeretne kiesni, több szakmai cikkeket tervez olvasni, és kedvtelésére feladatokat old meg. De leginkább azt várja, hogy végre csak nagymama lehessen: hat kisunoka várja őt ebben a szerepben.

Fotó: Győri Egyházmegye Sajtóiroda, Sopron Média

Határtalanul pályázat logóMegvalósult Magyarország Kormányának támogatásával

euroexam

AFS Magyarország

© 2024 Szent Orsolya Római Katolikus Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda-Bölcsőde