„Mindenki téged keres.” (Mk 1,38)

A szavak ereje: |dq|Talpra magyar...|dq|da
Tartós szeretet nagyböjti élelmiszergyűjtés
Hamvazkodás a Szent Orsolya Templomban
Bál izgalmakkal, meglepetésekkel
Farsangi délutánok az Orsolyában - képgaléria
Szalagavató Szent Angéla ünnepén

Alsó tagozatos tábor - Vinye

Iskolánk 4. évfolyamos diákjai az alsó tagozat lezárásaként június 13 – 17-ig a festői szépségű Bakonyban, Vinyén táboroztak.

A vízzel teli Cuha szurdok nyújtotta páratlan élmények között a legkedveltebb a patakban történő mezítlábas gázolás és dagonyázás volt! Mindemellett a gyerekek játékosan idézhették fel a környezetórán a folyóvizekről, növény – és állatvilágról tanultakat.

Túráink során a biztonságot adó turistajelzésekkel is megismerkedhettünk. Többször tartottunk pihenőt, amikor elfogyasztottuk tízórainkat, uzsonnánkat és egy kis önfeledt játékra is jutott idő, például az Ördög – réten. De megöleltük az Öreg tölgyet is…

Eljutottunk a Zsivány-barlanghoz, mely a mondavilágával, a Likas-kő pedig a rejtélyes üregrendszerével kötötte le a gyerekek figyelmét. Ez utóbbi folyosószerű kis alagútjain keresztül boldogan és izgatottan bújtak át. A Likas – kő közelében lelkesen gyűjtögettük a Szent László „pénzeket”, melyekről már az iskolában olvashattunk.

A sötétedés után induló éjszakai túra tovább fokozta az izgalmakat. A diákok szakvezető segítségével az erdő éjjeli állathangjaival ismerkedhettek meg és bátorságukat is kipróbálhatták a holdsütötte ösvényen.

A népiesség jegyében egy hangszerbemutatón és kézműves foglalkozáson is részt vehettünk. A hangszerbemutató alkalmával népi hangszerek készítéséről hallottunk és meg is szólaltattuk ezeket. A népi dalok lelkes éneklése mindenkit vidámsággal töltött el.

A természetes anyagok és felhasználásuk megismerése után tanulóink gyékényből készíthettek kis emlékeket, például madárkát vagy pillangót.

A közeli erdei kalandpark kihívásokkal teli kötélpályái izgalmas próbára csábították tanulóinkat. Mindenki a számára megfelelő szinten teljesíthette a változatos pályákat.

Táborunk során a vadregényes Cuha szurdokon és alagutakon keresztül elvonatoztunk Zircre is. A Bakonyi Természettudományi Múzeum rendkívül érdekes volt diákjaink számára, ahol ritka, védett növényekkel és állatokkal is megismerkedhettünk. Ezt követően a Zirci Ciszterci Apátság múltját és jelenét felidézve sok ismerettel gazdagodtunk.

A tábor utolsó estéje Ki mit tud? -dal zárult. A sok érdekes produkciót követően a tábortűz mellett énekeltünk és beszélgettünk. A táborban az önfeledt játék és a pihenés mellett érvényesült az élményekkel tarkított játszva tanulás is.

Tanulóink a sok érdekes és meghatározó élmény mellett egy emléklappal és egy vándoréremmel is gazdagodtak. A legfontosabb azonban az volt a kikapcsolódás mellett, hogy diákjaink egymást jobban megismerve, új barátságokat kötve, élményekkel gazdagon térjenek haza és szeptemberben könnyebben induljanak neki a felső tagozatnak.